miércoles, 9 de julio de 2014

APADRINAMENT A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest projecte es porta a terme amb els alumnes dels tres cursos d'educació infantil.

Objectius



  • Conèixer com es treballa amb els alumnes d'ed. infantil.
  • Comprendre les pautes que es segueixen a ed. infantil.
  • Prendre consciència de la importància dels hàbits en els nens de 3, 4 i 5 anys.
  • Conèixer pautes sobre l'acompanyament de nens petits en espais no habituals.
  • Preparar i saber explicar contes a alumnes d'infantil.
  • Saber reaccionar davant els imprevistos d'aquests alumnes.

Metodologia

  • PART TEÒRICA
S'ha realitzat una xerrada informativa per part de la Sra. Teresa Soler, coordinadora d'eduació infantil de la nostra escola. S'ha portat a terme els dies 12 i 24 de març al matí a 3r d'ESO A i 3r d'ESO B respectivament. S'ha explicat sobretot:
  • la manera de dirigir-nos als alumnes de p3, p4 i p5, 
  • la tipologia dels diferents grups,
  • característiques generals d'alguns alumnes amb necessitats educatives específiques,
  • Importància dels hàbits i rutines,
  • eines per captar la seva atenció,
  • explicacions constants sobre el perquè de les activitats,
  • ús del llenguatge correcte i vocabulari adequat,
  • importància de fer i dir  el mateix a tots els alumnes,
  • el sa llenguatge repetitiu, 
  • fomentar que tots els nens participin de qualsevol de les activitats.

  • PART PRÀCTICA
S'ha portat a terme al llarg de la setmana del 31 de març al 4 d'abril en horari d'11 a 13h; han anat a les instal·lacions d'ed. infantil donant suport al pati i a les aules, en funció de l'horari i del grup, han explicat contes... No obstant, també s'han realitzat dues sessions extraordinàries més:
  •  el dia 23 d'abril, St. Jordi, on els alumnes d'ESO han estat al llarg de tot el matí amb els seus apadrinats d'infantil, tant fent activitats vàries com acompanyant-los a la pl. Major per veure l'ambient, parades de roses i de llibres. 
  • el dia 11 de juny , tot el dia, a Montserrat, on es va realitzar una sortida de tota l'escola per a la cloenda dels 150 anys de Joan Collell, fundador de les Serventes del Sagrat Cor. Els alumnes de 3r d'ESO han estat tot el dia amb els nens assignats d'ed. infantil, fent suport, acompanyament, i diferents activitats, igual com les mestres dels mateixos.

Valoració

Ha estat molt bona per totes bandes. Els alumnes d'ESO han après a estar amb altres persones de diferent edat amb responsabilitat. Han après també a saber estar en diferents situacions, com han de reaccionar i comportar-se. S'han esforçat per a mantenir l'atenció del grup. Les mestres d'ed. infantil han fet un treball d'organització diferent al que estan habituades, ja que s'ha adaptat als dies i hores dels alumnes d'ESO, així com el treball específic en cada grup classe. Els alumnes d'educació infantil s'han mostrat molt contents i feliços amb els d'ESO, per una banda han vist que podien jugar amb ells de forma diferent de les mestres, però per altra els han fet treballar i mantenir els hàbits i normes quotidianes.





No hay comentarios:

Publicar un comentario