miércoles, 9 de julio de 2014

SUPORT A LA LECTURA

Aquesta línia d'actuació es porta a terme dins la mateixa escola amb la col·laboració del Departament de Psicopedagogia. Aquest projecte es portarà a terme amb alumnes de primer d'educació primària.

Objectius:

  • Conèixer el procés d'aprenentatge lector.
  • Esbrinar estratègies per l'acompanyament del procés lector.
  • Posar en pràctica les estratègies treballades.
  • Donar suport en la lectura individualitzada
  • Ajudar als alumnes nouvinguts en l'adquisició de vocabulari.
  • Posar en pràctica tècniques de comprensió lectora.
Metodologia:
  • PART TEÒRICA
S'ha realitzat una sessió teòrica el dia 17 de febrer en els dos grups classe de 3r. Ha realitzat la sessió les Sra. Laura Verdaguer, professional del departament de Psicopedagogia de l'escola i especialista en l'aprenentatge lectoescriptor.

La xerrada s'ha basat en l'aprenentatge del procés lector, on s'ha fet reflexionar els alumnes sobre com van aprendre a llegir. S'ha insistit en la importància de l'aprenentatge significatiu. Finalment han realitzat una pràctica per parelles on s'han ajudat mútuament a llegir i finalment un alumne/a ha sortit a davant la classe a fer lectura en veu alta i entre tots han analitzat el com s'ha fet i com s'ha de millorar, així com expressar-ho per tal de motivar l'alumne en el seu procés cap a l'èxit lector. S'han utilitzat els llibres del Pau i la Laia.


  • PART PRÀCTICA
S'ha desenvolupat entre els dies 31 de març i 4 d'abril, en horari d'11 a 13h. Les pràctiques s'han realitzat als espais de primer de primària i s'ha realitzat per parelles i en petits grups.

Valoració

Ha estat molt positiu per totes les parts. Ha estat un impuls a lectura pels alumnes de primària pel fet de realitzar-se intensivament durant una setmana. Els alumnes d'ESO han près consciència de les habilitats necessàries en l'acompanyament i suport del procés lector.
En la valoració general de la pràctica, es creu convenient que aquesta setmana intensiva pogués realitzar-se una vegada al trimestre.



No hay comentarios:

Publicar un comentario