miércoles, 9 de julio de 2014

SUPORT AL CÀLCUL

Aquesta línia d'actuació s'ha portat a terme dins la nostra escola en col·laboració amb el departament de Psicopedagogia i les tutores de 2n de primària. Aquest projecte s'ha desenvolupat amb els alumnes de segon de primària.

Objectius

  • Prendre consciència de la importància de les matemàtiques al llarg de la vida.
  • Descobrir noves maneres d'ajudar en l'adquisició de les matemàtiques a través de la manipulació per la resolució de problemes.
  • Ser conscients dels processos d'aprenentatge: càlcul, mesura, resolució de problemes, geometria...
  • Importància d'aprendre per competències.

Metodologia

  • PART TEÒRICA
S'ha realitzat una sessió teòrica els dies 17 de febrer i 10 de març en els dos grups classe de 3r. La sessió ha anat a càrrec de la Sra. Mariona Torner, psicopedagoga i Cap d'Estudis de primària de l'escola. 

En aquesta sessió s'ha explicat teòricament  i a través d'una dinàmica, l'aprenentatge de les matemàtiques; quan s'inicia aquest aprenentatge; com s'aprèn a cicle inicial; com aprenen els nens: manipulant i pensant/reflexionant.

  • PART PRÀCTICA
S'ha realitzat del 31 de març al 4 d'abril d'11 a 13h. Els alumnes d'ESO han estat als dos grups classe de 2n de primària. Cada alumne es feia càrrec d'un grup de 4 o 5 alumnes de cada classe.  Han realitzat exercicis molt pràctics a partir de material reciclat (preparat pels alumnes d'ESO i les tutores), jocs de càlcul, una sortida a l'entorn de l'escola per mesurar objectes del mobiliari urbà i comparar-los amb altres alçades properes a ells, bingo amb anglès per a coneixement de numeració alta... 


Valoració

Molt bona per part de totes les parts. Realitzar les pràctiques durant una setmana de forma intensiva, ha ajudar a consolidar coneixements sobre els temes treballats en relació a les matemàtiques. Les mestres han hagut d'adaptar la programació i temporalització a l'assistència dels alumnes de 3r d'ESO, però han estat molt satisfetes del resultat. Han manifestat que la sortida a l'entorn ha estat novedosa a l'escola i molt profitosa, que sense l'ajut d'aquests joves, no hauria estat possible, amb el grup sencer de classe.
Els alumnes s'han sentit molt útils, valorats i satisfets amb aquesta experiència. 
Seria bo que aquesta experiència es pogués portar a terme en algun altre trimestre del curs escolar, per reforçar temes bàsics que tenen més dificultat pels alumnes de cicle inicial.






No hay comentarios:

Publicar un comentario